Colecciones Digitales

Tu revista literaria de novedades y clásicos [ EPUB, PDF, MOBI ]

Blender 3D Incredible Machines

Resumen del Libro

Libro Blender 3D Incredible Machines

Design, model, and texture complex mechanical objects in BlenderAbout This Book- Develop realistic and awesome machines for your 3D projects and animation films- Gain the ability to look at a piece of machinery in real life and then recreate it in Blender- Develop a comprehensive skill set covering key aspects of mechanical modelingWho This Book Is ForThis book is intended for consumers and hobbyists who are existing users of Blender 3D want to expand their capabilities by diving into machine modeling with Blender 3D. You are expected to have experience with basic Blender operations.What You Will Learn- Reacquaint yourself with Blender's modeling toolset- Practice fundamental skills that are applicable to a range of modeling projects- Know when and where to use various types of geometry-something that saves time in one instance will pose significant problems in another- Think ahead and plan your project out to significantly improve both quality and efficiency- Create models for freestyle use- Overcome challenging modeling problems- Create customized game models that can easily be exported to other formats. This is one of the most popular uses of Blender, and the results can be incorporated into game design!- Get comfortable with the start-to-finish process to create any type of hard surface modelIn DetailBlender 3D is one of the top pieces of 3D animation software. Machine modeling is an essential aspect of war games, space games, racing games, and animated action films. As the Blender software grows more powerful and popular, there is a demand to take your modeling skills to the next level. This book will cover all the topics you need to create professional models and renders.This book will help you develop a comprehensive skill set that covers the key aspects of mechanical modeling. Through this book, you will create many types of projects, including a pistol, spacecraft, robot, and a racer. We start by making a Sci-fi pistol, creating its basic shape and adding details to it. Moving on, you'll discover modeling techniques for larger objects such as a space craft and take a look at how different techniques are required for freestyle modeling.After this, we'll create the basic shapes for the robot and combine the meshes to create unified objects. We'll assign materials and explore the various options for freestyle rendering. We'll discuss techniques to build low-poly models, create a low-poly racer, and explain how they differ from the high poly models we created previously.By the end of this book, you will have mastered a workflow that you will be able to apply to your own creations.Style and approachThis is an easy-to-follow book that is based around four concrete projects. Each topic is explained sequentially in the process of creating a model, and detailed explanations of the basic and advanced features are also included.

Datos sobre el Libro

Cantidad de páginas 392

Autor:

  • Christopher Kuhn

Categoría:

Formatos Disponibles:

PDF, EPUB, MOBI

Descargar Ebook

Valoración

Popular

4.5

81 Valoraciones Totales


Libros relacionados de Informática

SEO para WordPress

Libro SEO para WordPress

WordPress es, según la mayoría de expertos en SEO, el CMS más amigable para buscadores. Las características de su código y su arquitectura interna resultan muy óptimas por defecto, facilitando la indexabilidad de sus páginas por parte de los bots de los buscadores. WordPress está respaldado por una gran comunidad de desarrolladores y programadores en todo el mundo que trabaja continua e incansablemente en la mejora y actualización de la plataforma. La gran cantidad de plugins, widgets, diseños y aplicaciones disponibles para SEO es otra de sus grandes bazas. La gran flexibilidad de...

Base de datos

Libro Base de datos

En este libro analizaremos las principales características de las bases de datos tomando como referencia su clasificación según los sistemas de información para los cuales están diseñadas, partiendo desde su modelado relacional (entidad relación, jerárquico, orientado a objetos) y su manipulación mediante los sistemas manejadores. Cabe destacar que el presente libro desarrolla no sólo la capacidad de diseñar las bases de datos sino también de analizarlas para resolver problemas considerando las dimensiones, las propiedades y el límite que permite determinar el tratamiento...

Mercadotecnia en los Medios Sociales

Libro Mercadotecnia en los Medios Sociales

Entender el comportamiento social de los consumidores en línea y fuera de línea es esencial para el desarrollo de estrategias de comunicación de marketing viables. Los medios digitales y sociales han estimulado a las marcas a desarrollar tácticas de investigación que avancen en el ámbito de la conducta social de los consumidores en línea. La observación y la comprensión de cómo los consumidores se comportan e interactúan entre sí ha dado lugar a la introducción de la nueva semántica del análisis de las tecnologías que permiten a las empresas controlar los patrones de compra de ...

Evaluación colaborativa de la usabilidad en el desarrollo de sistemas software interactivos

Libro Evaluación colaborativa de la usabilidad en el desarrollo de sistemas software interactivos

Esta obra pone a disposición del lector una metodología de evaluación constituida por varias combinaciones de métodos de evaluación de usabilidad, la cual ha sido propuesta a partir del estudio de un conjunto de métodos aplicados en diferentes sistemas software interactivos. Así, mediante el uso de dichas combinaciones podría obtenerse información de la usabilidad de sistemas interactivos de forma más completa que aquellos métodos de evaluación ejecutados de manera independiente.

Últimos Libros



Últimas Búsquedas


Categorías Destacadas