Colecciones Digitales

Tu revista literaria de novedades y clásicos [ EPUB, PDF, MOBI ]

OpenCV with Python Blueprints

Resumen del Libro

Libro OpenCV with Python Blueprints

Design and develop advanced computer vision projects using OpenCV with Python About This Book Program advanced computer vision applications in Python using different features of the OpenCV library Practical end-to-end project covering an important computer vision problem All projects in the book include a step-by-step guide to create computer vision applications Who This Book Is For This book is for intermediate users of OpenCV who aim to master their skills by developing advanced practical applications. Readers are expected to be familiar with OpenCV's concepts and Python libraries. Basic knowledge of Python programming is expected and assumed. What You Will Learn Generate real-time visual effects using different filters and image manipulation techniques such as dodging and burning Recognize hand gestures in real time and perform hand-shape analysis based on the output of a Microsoft Kinect sensor Learn feature extraction and feature matching for tracking arbitrary objects of interest Reconstruct a 3D real-world scene from 2D camera motion and common camera reprojection techniques Track visually salient objects by searching for and focusing on important regions of an image Detect faces using a cascade classifier and recognize emotional expressions in human faces using multi-layer peceptrons (MLPs) Recognize street signs using a multi-class adaptation of support vector machines (SVMs) Strengthen your OpenCV2 skills and learn how to use new OpenCV3 features In Detail OpenCV is a native cross platform C++ Library for computer vision, machine learning, and image processing. It is increasingly being adopted in Python for development. OpenCV has C++/C, Python, and Java interfaces with support for Windows, Linux, Mac, iOS, and Android. Developers using OpenCV build applications to process visual data; this can include live streaming data from a device like a camera, such as photographs or videos. OpenCV offers extensive libraries with over 500 functions This book demonstrates how to develop a series of intermediate to advanced projects using OpenCV and Python, rather than teaching the core concepts of OpenCV in theoretical lessons. Instead, the working projects developed in this book teach the reader how to apply their theoretical knowledge to topics such as image manipulation, augmented reality, object tracking, 3D scene reconstruction, statistical learning, and object categorization. By the end of this book, readers will be OpenCV experts whose newly gained experience allows them to develop their own advanced computer vision applications. Style and approach This book covers independent hands-on projects that teach important computer vision concepts like image processing and machine learning for OpenCV with multiple examples.

Datos sobre el Libro

Cantidad de páginas 231

Autor:

  • Michael Beyeler

Categoría:

Formatos Disponibles:

PDF, EPUB, MOBI

Descargar Ebook

Valoración

Popular

3.7

90 Valoraciones Totales


Libros relacionados de Informática

Dominando el Podcasting

Libro Dominando el Podcasting

Un podcast es, básicamente, algo parecido a una radio online. La única diferencia es que presenta ciertas ventajas, como la posibilidad de escucharlo cuando lo desees en lugar de tener que hacerlo en un determinado día u horario. Si bien los podcasts se parecen a los programas de entrevistas de la radio, son al mismo tiempo muy diferentes, como sucede con los videos de YouTube y la televisión. Un podcast se describe mejor como una serie de episodios almacenados en archivos de audio, del mismo tipo de los que usas para escuchar música en tu smartphone o en tu computadora . Al igual que...

El Cerebro Digital

Libro El Cerebro Digital

Accesible y riguroso, el cerebro digital ofrece el más completo recorrido por los cambios que el entorno informático provoca en la estructura y el funcionamiento de nuestra red neuronal, abordando sus muchas ventajas y también sus peligros. Desde el síndr

Videojuegos y aprendizaje

Libro Videojuegos y aprendizaje

Las nuevas generaciones se alfabetizan digitalmente a través del juego. Este libro establece la relación entre el uso de los juegos digitales y el aprendizaje. Cómo aprovechar para la formación los recursos que los juegos nos proporcionan.

El Blog en la Empresa

Libro El Blog en la Empresa

Un blog es un sitio web generado por el usuario que recoge los mensajes en orden cronológico inverso, donde siempre lista el mensaje más reciente en primer lugar. Pero la verdadera belleza de los blogs reside en su simplicidad. No es necesario llevar a cabo el tedioso proceso de aprender HTML, diseño web o codificación, al contrario de lo que ocurre para utilizar un sitio web funcional. Puede actualizar un blog a través de cualquier conexión a Internet, incluso actualizarlo usando un teléfono móvil. La creación de un blog puede llevar tan poco tiempo como tan sólo cinco minutos (y...

Últimos Libros



Últimas Búsquedas


Categorías Destacadas